Targeting służy do atakowania potworów i wszystkiego co z tym jest związne.

Targeting jest podzielony na 5 części.
Monsters definition and behaviours: Definicja nazw potworów i zachowania podczas pojawienia się potowrów. Jeżeli chcemy wszystkie potwory wystarczy w name wpisać "others".
Target selection: Kolejność wyboru celu oraz wymogi jakie musi spełniać potwór aby go zaznaczyć.
Stance options: Ustawienia kilku opcji i funkcja do uruchomienia targetingu.
Saving & Loading settings: Zapisywanie i wczytywanie targetingu.
Blocked tiles: Kratki po jakich bot ma się nie poruszać..

Monsters definition and behaviours:


Nowego potwora dodajemy poprzez uzupełnieje danych. Gdy dodamy pierwszego potwora aby dodać następnego klikamy
Przyciski:
  • < - zaznacza poprzedniego potwora.
  • > - zaznacza następnego potwora.
  • Del - usuwa zaznaczonego potowra.

Nazwa i przynależność:
  • Name - wpisujemy tu dokładną nazwe potwora lub "others" czyli reszte potworów, która nie jest wpisana w targetingu.
  • Count - ustawienia dla danej ilości potworów na ekranie. Any działa dla dowolnej liczby.
  • Setting # - ustawienia w zależności od ilości potworów na ekranie.
  • Jeżeli chcemy np. gdy są 2 lub mniej potworów robić coś innego niż gdy są 3 to w:
    Count wybieramy Any i Setting # 1 - ustawimy co chcemy.
    Count wybieramy 3+ i Setting # 2 - ustawiamy zachowanie podczas występowania 3+ danego potwora badź kategori.
  • Categories - kategoria potwora. Przykładowo jeżeli dodamy do jednej kategori potwory wrażliwe na ogień to możemy potem ustawić, że gdy jest 5 takich potworów w zasięgu GFB to rzuca runke z tym, że na OTS nie jest to przydatne a jak wiemy elfbot nie jest już rozwijany i nie ma wersji pod real tibie. Kategorie są zintegrowane z Count.

Reszta:
  • HP% range - od jakiej do jakiej procent ilości hp ma być atakowany. 100 to 0 i każdy potwór będzie atakowany. Jeżeli nie chcemy atakować np. z czerwonym hp to ustawiamy np. 10 to 100
  • Monster attacks - unikanie ataków spejalnych rzucanych przez potwora.
    • Don’t avoid – uie unika ataków.
    • Avoid wave – unika ataków typu fire wave Draga.
    • Avoid beam – unika ataków typu energy beam Warlocka.
    W obu przypadkach gdy nie mamy ustawionego uciekania przed potworkami, bot będie po prostu trzymał potwora po skosie :-)
  • Danger level - ustawiamy jak bardzo groźny jest potwór. Przykładowo, jeżeli dragon lord ma danger level wyższy niż dragon to jeżeli dobrze ustawimy Target selection, dragon lord będzie atakowany pierwszy.
  • Desired stance - zachowanie podczas podchodzenia/uciekania do/od potwora.
    • Malee – Strike – stoi w miejscu gdy zobaczy potworka. Jednak gdy ten podejdzie, to ustawia się twarzą w twarz.
    • Malee – Parry – po prostu podchodzi do potworka i stoi. Ale w przypadku gdy mamy na sobie więcej niż 2 potworki, to zaczyna chodzić tak, by biły go tylko 2.
    • Dist – Away – uciekamy przed potworkami. Na ile kratek ma uciekać ustawiamy w Stance options.
    • Melee – Reach – podchodzi nie zważajac na fieldy (fire/poison/energy) i bije potworka nie ruszając się.
    • Melee – ParryReach – połączenie opcji Melee - Parry i Melee - Reach. Bot nie zważa na fieldy podchodząc do potwora, starając się przyjmować ataki wyłącznie na tarcze (czyli do 2 potworków).
    • Melee – Approach – bot stara się unikać dużej ilości potworów, nie chodzi po fieldach, stara się omijać czarów takich jak np. 'exevo flam hur' i innych..
    • Melee – Cirlce – bot podchodzi do potwora, unika innych potworów i czarów obszarowych, utrzymując odległość 1 kratki.
    • Melee – ReachCircle – to samo co Melee - Circle, z tm że bot podchodzi do atakowanego potworka.
    • Melee – ReachStrike – podchodzi nie zważajac na fieldy, podbiega do potworka, a głowę zawsze kieruje w stronę przeciwną do niego.
    • Distance – Wait – podobne do opcji 'Dist - Away', z tym, że bot będzie czekał aż potwór podejdzie na odległość podaną w Stance options.
    • Lose Target – stara się zgubić cel.
    • Lure Target – luruje potwora do lure waypointa.
    • Dist - Straight: - to samo co Dist - Away z tym, że bot stara się uciekać prosto jeżeli jest taka możlliwość.
    • Dist - Lure: - to samo co Dist - Away z tym, że bot będzie uciekał w kierunku z którego, przyszedł(czyli resp jest tam wybity).
    • Dist - WaitStraight: - połączone Dist - Wait i Dist - Straight.
    • Dist - WaitLure: - połączone Dist - Wait i Dist - Lure.
  • Desired action - zachowanie podczas wykrycia/atakowania potwora.
    • Attack: - atakuje.
    • Follow: - ustawia na follow.
  • W drugim okienku wybieramy czar/rune z oczywistych względów nie będe tego opisywał bo każdy może się domyślić.
  • Attack mode - typ atakownia.
    • Stand/Offensive - stoi / full atak.
    • Stand/Balanced - stoi / balanced.
    • Stand/Defensive - stoi / full def.
    • Chase/Offensive - podbiega / full atak.
    • Chase/Balanced - podbiega / balanced.
    • Chase/Defensive - podbiega / full def.
  • Wear ring - pierścień jaki ma być załozony w przypadku wykrycia potwora.
  • Play alarm - alarm gdy potwór pojawi się na ekranie.
  • Loot monster - zbiera loota, którego mamy ustawionego w cavebocie.

Target selection:


    6 ustawień na podstawie których bot wybiera najlepszy cel do ataku w przypadku gdy jest wiecej niż 1 potwór na ekranie.
    Ustawiamy za pomocą suwaków, można mieć przesuniętych kilka jednocześnie.

  • List Order – Najpierw bije potworka, który znajduje się wyżej w Monsters definition and behaviours.
  • Health - ze wzglęgu na życie, ten który ma najmniej życia.
  • Proximity - ze względu na odległość, ten który jest najlbiżej.
  • Danger - niebezpieczeństwo (wyższy danger level zostanie zaatakowany szbyciej niż niższy).
  • Random - losowość.
  • Stick - nie zmienia celu, dopóki nie jest to konieczne.
  • Jeżeli chcesz aby ciale atakował tego samego potworka i nie zmieniał targetu, to po prostu przeuń Stick maksymalnie w prawo.
  • Target must be reachable - potwór musi być dostępny czyli można do niego akutalnie dojść. Zalecam zawsze to zaznaczać.
  • Target must be shootable - potwór musi być w naszym zasięgu czyli możemy do niego np. strzelać z run. Nie zaznaczać gdy expimy na silnych potworach i mamy targeting ustawiony na stand gdyż, jeżeli potwór będzie już do nas biegł ale nie będzie w zasięgu SD to będziemy iść dalej i jest większe prawdopodobieństwo, że będzie biło nas więcej potworów przez co nas zabiją.

Stance options:


  • Range distance - ilość kratek na jaką ma uciekać od potwora w przypadku korzystania z trzymania potwora na dystans.
  • Attack frequency - częstotliwość z jaką ma sprawdzać odległość między tobą a potworem.
  • Ignore other's monsters - ignoruje reszte potworów - ucieka tylko przed jednym, innych nie bierze pod uwage.
  • Ignore Anti-boy monsters - ingoruje potowry antybot - na OTS takich raczej nie ma :-).
  • Allow diagonal movement - pozwala botowi poruszać sie po skosach jeżeli ten stwierdzi, że tak szybciej dotrze do celu.
  • Run Targeting - uruchamia targeting.

Saving & Loading settings:


  • Name - nazwa pod jaką ma być zapisany targeting.
  • Edit - wyświetli się okno edycji ustawień. Tutaj możemy ręcznie edytować targeting. Gdy ktoś nam wyśle targeting w formie tekstowej, wklejamy go tu po czym klikamy Load Script. Następnie można zapisać.
  • Save - zapisuje targeting pod aktualnie wpisaną nazwą.
  • Load - wczytuje aktualnie zaznaczony plik.

Blocked tiles:


Kratki po, których bot nie będzie się poruszał.
  • Add - dodaje pozycje na której aktualnie stoimy.
  • Del - usuwa zaznaczoną pozycje.
Zamknij reklame