Cavebot głównie służy do poruszania naszej postaci i wszystkiego z tym związanym.
Cavebot jest podzielony na 6 części.
Waypoints: Punkty po których ma się ruszać bot i dane akcje na nich.
Cavebot Hotkeys: Skrypty, które mają być uruchamiane podczas włączania cavebota.
Looting: Itemy, które ma zbierac lub wyrzucać pod siebie bot.
Settings: Opcja ta służy do zapisywania i wczytywania cavebota.
Alerts: Alarmy.
Options: Reszta ustawień.
Waypoints:
Aby ustawić punkty najprościej iśc na daną pozycje i kliknać jeden z przycisków, które są opisane niżej.
-
Emplacement - zostanie dodana pozycja:
-
Center - na której stoimy.
-
North - 1 kratke na północ od nas(góra).
-
East - 1 kratke na wschód od nas(prawo).
-
South - 1 kratke na południe od nas(dół).
-
West - 1 kratke na zachód od nas(lewo).
-
North-West - 1 kratke po skosie na północny-zachód od nas(góra-lewo).
-
North-East - 1 kratke po skosie na północny-wschód od nas(góra-prawo).
-
South-East - 1 kratke po skosie na południowy-wschód od nas(dól-prawo).
-
South-West - 1 kratke po skosie na południowy-zachód od nas(dól-lewo).
-
Przyciski - po kliknięciu zostaje dodana pozycja z następującymi opcjami:
-
Stand - dojdzie do tego miejsca do póki jest osiągalny.
-
Node - podobne do stand, lecz posiada opcje pomijania danych miejsc, gdy np. przejdziemy troche goniąc potwora. Opcja ta dostpęna jest w Options.
-
Walk - postać porusza się miedzy waypointami. Podczas bicia potwora, postać stoi aby nie nalurować sobie więcej potworów.
-
Action - waypoint, który pozwala na zamieszczenie w nim skryptu. To dzieki niemu tworzy sie takie rzeczy jak depositer, refiler czy sprzedawanie loota. Można za jego pomocą np. użyć 'exani hur "up/down'. Najczęściej trzeba go poprzedzić innym waypointem np. stand.
-
Rope - używa liny na rope place. Przed wstawieniem tego waypointa musisz, uzyć obok miejsca na line np. stand.
-
Ladder - analogicznie do rope z tym, że tu wejdzie po drabinie.
-
Shovel - analogicznie do dwóch poprzednich z tym, że w tym przypadku użyje łopaty.
-
Lure - używane z opcja "Lure target" z 'Targeting stance'. Ustawia waypointy w kierunku których potwór powinien zostać zlurowany. Postać stanie w miejscu oznaczonym przez waypoint i będzie tam stać dopóki potwór nie zginie.
-
< - zaznacza poprzedni waypoint.
-
> - zaznacza następny waypoint.
-
Clear - czyści całą liste waypointów. Należy uważać podczas korzystania, bo nie zapisane waypointy przepadną na zawsze.
-
Label - nazywa dany waypoint. Najczęściej używane do depositera, refilera, wracania na exp'y po zgonie itd.
-
Del - usuwa zaznaczony waypoint.
-
Opcje do zaznaczenia:
-
Show labels - gdy jakiś waypoint ma dodany label, zostanie wyświetlony jego label zamiast koordynatów. Przydatna opcja, najlepiej mieć ciagle zaznaczoną.
-
Follow waypoints - uruchamia cavebota a co za tym idzie - alarmy, waypointy, skrypty i lootowanie.
Przydatne informacje:
- Polecam korzystać z node bez włączonej opcji pomijania waypointów.
- Przy używaniu node z opcją pomijania waypointów, mogą pojawiać się takie błędy jak: pomijanie znaczących waypointów, nie wchodzenie na schody/teleporty itd.
- Aby wejśc po schodach, stajemy przed nimi tak jakbyśmy chcieli na nie wejść i np. gdy klikniemy strzałke w góre to wchodzimy na nie. Jeżeli są w góre od nas to wybieramy "emplacement: north" i klikamy w moim przypadku node.
- Waypointy dodawane są po aktualnie zaznaczonym waypoincie.
- Waypointy oddtwarzane są od aktualnie zaznaczonego waypointa.
Cavebot Hotkeys:
Po kliknięciu "edit" wyświetla się okno z skryptami przypisanymi do naszych waypointów. Każdy skrypt dodajemy w odzielnej lini. Po wklejeniu klikamy Save\Restart. Aby skrypty przypisać do waypointów na stała, zapisujemy w okienku
settings.
Nie słusznie pomijana bardzo często opcja przez botterów. Osobiście korzystam z tego w każdych waypointach. Po co ręcznie włączać skrypty takie jak np. bicie potworów z "exori" skoro możemy mieć to wszystko pod jednym przyciskiem?
Looting:
Aby dodać dany item do lootingu klikamy najpierw na "
" i następnie wpisujemy kolejno od lewej.
- ID przedmiotu. Można zobaczyć poprzez "spojrzenie" na item w tibi lub zdobyć z internetu/od kogoś.
- lokalizacje po przeniesieniu.
-
0-15: id okna otwartych plecaków.
- e: znajduje wolne miejsce i wrzuca tam item.
- e1: jak wyżej z tą różnicą, że omija pierwsze otwarte okno.
- g: wyrzuca item pod siebie (na ziemie).
- nazwe. Tu możemy wpisać cokolwiek, jednak najlepiej wpisać nazwe przedmiotu aby potem nie mieć wątpliwości czy dodaliśmy już item, który chcemy lootować.
Aby usunać dany item z lootingu, zaznaczamy go i klikamy "del".
Jeżeli chcemy aby bot otwierał niestandardowe plecaki/torby z potwora należy skorzystać ze skryptu.
Settings:
Służy do zapisywania całego cavebota.
Najpierw wpisujemy nazwe lub wyszukujemy i następnie klikamy jeden z przycisków.
- Edit - wyświetli się okno edycji ustawień. Tutaj możemy ręcznie wpisywać waypointy czego nie polecam. Gdy ktoś nam wyśle waypointy w formie tekstowej, wklejamy je tu po czym klikamy Load Script. Następnie można zapisać.
- Save - zapisuje aktualne dane pod nazwą wpisaną lub wyszukaną wcześniej.
- Load - wczytuje aktualne zaznaczone ustawienia.
Alerts:
Alarmy służą do informowania nas, zatrzymywania cavebota lub wyłączania tibi.
- s - oddtwarza alarm.
- p - wstrzymuje cavebota.
- x - daje xloga(tzw. exita). Po prostu wyłącza tibie :-)
s i
p można łączyć.
- Player on screen - gdy pojawi się gracz na ekranie, który nie jest w naszej liscie przyjaciół.
- GM/CM detected - gdy na ekranie pojawi się GM/CM.
- Player attacking - gdy ktoś nas zaatakuje.
- Default chat msg - gdy ktoś coś napisze na default.
- Private chat msg - gdy dostaniemy prywatną wiadomość.
- Disconnected - gdy nas wyloguje
Options:
- Use rope - ustawiamy jakiej liny ma używać.
- Rope - używa zwyklej liny.
- Elvenhair rope - uzywa liny typu elvenhair
Aby korzystać np. ze scyzoryka należy użyć action i odpowiedniego skryptu.
- Use shovel - wybieramy z jakiej łopaty ma korzystać.
- Shovel - używa zwyklej liny.
- Light shovel - uzywa łopaty typu light
Aby korzystać np. ze scyzoryka należy użyć action i odpowiedniego skryptu.
- Skip nearby nodes - opcja ta służy do pomijania waypointów typu node gdy np. zbyt daleko odbiegniemy. Nie polecam korzystania gdyż opcja ta ma dużo błędów
- Open next bp - otwiera kolejny plecak gdy aktualny się zapełni.
- Loot nearby targets - otwiera ciała potworów które zabiliśmy i są obok nas.
- Loot distant targets - zapamiętuje gdzie zabiliśmy potwory i otwiera je dopiero gdy zabijemy wszystkie potwory na ekranie.