Cavebot głównie służy do poruszania naszej postaci i wszystkiego z tym związanym.

Cavebot jest podzielony na 6 części.
Waypoints: Punkty po których ma się ruszać bot i dane akcje na nich.
Cavebot Hotkeys: Skrypty, które mają być uruchamiane podczas włączania cavebota.
Looting: Itemy, które ma zbierac lub wyrzucać pod siebie bot.
Settings: Opcja ta służy do zapisywania i wczytywania cavebota.
Alerts: Alarmy.
Options: Reszta ustawień.

Waypoints:


Aby ustawić punkty najprościej iśc na daną pozycje i kliknać jeden z przycisków, które są opisane niżej.
  • Emplacement - zostanie dodana pozycja:
    • Center - na której stoimy.
    • North - 1 kratke na północ od nas(góra).
    • East - 1 kratke na wschód od nas(prawo).
    • South - 1 kratke na południe od nas(dół).
    • West - 1 kratke na zachód od nas(lewo).
    • North-West - 1 kratke po skosie na północny-zachód od nas(góra-lewo).
    • North-East - 1 kratke po skosie na północny-wschód od nas(góra-prawo).
    • South-East - 1 kratke po skosie na południowy-wschód od nas(dól-prawo).
    • South-West - 1 kratke po skosie na południowy-zachód od nas(dól-lewo).
  • Przyciski - po kliknięciu zostaje dodana pozycja z następującymi opcjami:
    • Stand - dojdzie do tego miejsca do póki jest osiągalny.
    • Node - podobne do stand, lecz posiada opcje pomijania danych miejsc, gdy np. przejdziemy troche goniąc potwora. Opcja ta dostpęna jest w Options.
    • Walk - postać porusza się miedzy waypointami. Podczas bicia potwora, postać stoi aby nie nalurować sobie więcej potworów.
    • Action - waypoint, który pozwala na zamieszczenie w nim skryptu. To dzieki niemu tworzy sie takie rzeczy jak depositer, refiler czy sprzedawanie loota. Można za jego pomocą np. użyć 'exani hur "up/down'. Najczęściej trzeba go poprzedzić innym waypointem np. stand.
    • Rope - używa liny na rope place. Przed wstawieniem tego waypointa musisz, uzyć obok miejsca na line np. stand.
    • Ladder - analogicznie do rope z tym, że tu wejdzie po drabinie.
    • Shovel - analogicznie do dwóch poprzednich z tym, że w tym przypadku użyje łopaty.
    • Lure - używane z opcja "Lure target" z 'Targeting stance'. Ustawia waypointy w kierunku których potwór powinien zostać zlurowany. Postać stanie w miejscu oznaczonym przez waypoint i będzie tam stać dopóki potwór nie zginie.
    • < - zaznacza poprzedni waypoint.
    • > - zaznacza następny waypoint.
    • Clear - czyści całą liste waypointów. Należy uważać podczas korzystania, bo nie zapisane waypointy przepadną na zawsze.
    • Label - nazywa dany waypoint. Najczęściej używane do depositera, refilera, wracania na exp'y po zgonie itd.
    • Del - usuwa zaznaczony waypoint.
  • Opcje do zaznaczenia:
    • Show labels - gdy jakiś waypoint ma dodany label, zostanie wyświetlony jego label zamiast koordynatów. Przydatna opcja, najlepiej mieć ciagle zaznaczoną.
    • Follow waypoints - uruchamia cavebota a co za tym idzie - alarmy, waypointy, skrypty i lootowanie.
Przydatne informacje:
  • Polecam korzystać z node bez włączonej opcji pomijania waypointów.
  • Przy używaniu node z opcją pomijania waypointów, mogą pojawiać się takie błędy jak: pomijanie znaczących waypointów, nie wchodzenie na schody/teleporty itd.
  • Aby wejśc po schodach, stajemy przed nimi tak jakbyśmy chcieli na nie wejść i np. gdy klikniemy strzałke w góre to wchodzimy na nie. Jeżeli są w góre od nas to wybieramy "emplacement: north" i klikamy w moim przypadku node.
  • Waypointy dodawane są po aktualnie zaznaczonym waypoincie.
  • Waypointy oddtwarzane są od aktualnie zaznaczonego waypointa.

Cavebot Hotkeys:


Po kliknięciu "edit" wyświetla się okno z skryptami przypisanymi do naszych waypointów. Każdy skrypt dodajemy w odzielnej lini. Po wklejeniu klikamy Save\Restart. Aby skrypty przypisać do waypointów na stała, zapisujemy w okienku settings.
Nie słusznie pomijana bardzo często opcja przez botterów. Osobiście korzystam z tego w każdych waypointach. Po co ręcznie włączać skrypty takie jak np. bicie potworów z "exori" skoro możemy mieć to wszystko pod jednym przyciskiem?

Looting:


Aby dodać dany item do lootingu klikamy najpierw na "" i następnie wpisujemy kolejno od lewej.
  • ID przedmiotu. Można zobaczyć poprzez "spojrzenie" na item w tibi lub zdobyć z internetu/od kogoś.
  • lokalizacje po przeniesieniu.
    • 0-15: id okna otwartych plecaków.
    • e: znajduje wolne miejsce i wrzuca tam item.
    • e1: jak wyżej z tą różnicą, że omija pierwsze otwarte okno.
    • g: wyrzuca item pod siebie (na ziemie).
  • nazwe. Tu możemy wpisać cokolwiek, jednak najlepiej wpisać nazwe przedmiotu aby potem nie mieć wątpliwości czy dodaliśmy już item, który chcemy lootować.
Aby usunać dany item z lootingu, zaznaczamy go i klikamy "del".
Jeżeli chcemy aby bot otwierał niestandardowe plecaki/torby z potwora należy skorzystać ze skryptu.

Settings:


Służy do zapisywania całego cavebota.

Najpierw wpisujemy nazwe lub wyszukujemy i następnie klikamy jeden z przycisków.
  • Edit - wyświetli się okno edycji ustawień. Tutaj możemy ręcznie wpisywać waypointy czego nie polecam. Gdy ktoś nam wyśle waypointy w formie tekstowej, wklejamy je tu po czym klikamy Load Script. Następnie można zapisać.
  • Save - zapisuje aktualne dane pod nazwą wpisaną lub wyszukaną wcześniej.
  • Load - wczytuje aktualne zaznaczone ustawienia.

Alerts:


Alarmy służą do informowania nas, zatrzymywania cavebota lub wyłączania tibi.
  • s - oddtwarza alarm.
  • p - wstrzymuje cavebota.
  • x - daje xloga(tzw. exita). Po prostu wyłącza tibie :-)
s i p można łączyć.
  • Player on screen - gdy pojawi się gracz na ekranie, który nie jest w naszej liscie przyjaciół.
  • GM/CM detected - gdy na ekranie pojawi się GM/CM.
  • Player attacking - gdy ktoś nas zaatakuje.
  • Default chat msg - gdy ktoś coś napisze na default.
  • Private chat msg - gdy dostaniemy prywatną wiadomość.
  • Disconnected - gdy nas wyloguje

Options:


  • Use rope - ustawiamy jakiej liny ma używać.
    • Rope - używa zwyklej liny.
    • Elvenhair rope - uzywa liny typu elvenhair
    Aby korzystać np. ze scyzoryka należy użyć action i odpowiedniego skryptu.
  • Use shovel - wybieramy z jakiej łopaty ma korzystać.
    • Shovel - używa zwyklej liny.
    • Light shovel - uzywa łopaty typu light
    Aby korzystać np. ze scyzoryka należy użyć action i odpowiedniego skryptu.
  • Skip nearby nodes - opcja ta służy do pomijania waypointów typu node gdy np. zbyt daleko odbiegniemy. Nie polecam korzystania gdyż opcja ta ma dużo błędów
  • Open next bp - otwiera kolejny plecak gdy aktualny się zapełni.
  • Loot nearby targets - otwiera ciała potworów które zabiliśmy i są obok nas.
  • Loot distant targets - zapamiętuje gdzie zabiliśmy potwory i otwiera je dopiero gdy zabijemy wszystkie potwory na ekranie.
Zamknij reklame