W poprzednim poradniku dowiedzieliśmy się podstaw na temat tworzenia skyptów, z którymi za wiele robić nie możemy. Pora dodać warunki do naszych skryptów aby nie wykonywały się bez sensu.
Warunki - co to takiego?
Jeśli chcemy aby dana akcja wykonała się tylko podczas gdy np. mamy poniżej 50 hp potrzebny nam jest warunek.
Możemy zdefiniować jakie warunki muszą zostać spełnione aby skrypt wykonał dalszą część skryptu. Tak masło maślane... najlepiej uczyć
się po przez praktykę więc do dzieła
if [$hp < 50] - po słowie if musi znajdować się '[ ]'(można to robić inaczej ale nie musimy o tym wiedzieć)
a w nawiasach kwadratowych dany warunek. Jeśli chcemy więcej warunków możemy skorzystać z
&& - i
|| - lub
Dokładną liste warunków i zmiennych możecie znaleźć na tej stronie
Po nazwach kwadratowych dla lepszej czytelności najlepiej wstawić zawsze znaki {} i pomiędzy nie wpisywać akcje dla danych spełnionych warunków.
Pobaw się warunkiem i pozmieniaj zmienne i dodaj ich kilka na raz aby sprawdzić jak to dokładnie działa.
Lista zmiennych i operatorów.
W przecinym wypadku:
A co jeśli warunki nie zostaną spełnione? Możemy dodać konstrukcje, która wykona się właśnie w takim przypadku
if [warunek] {akcja} else {akcja}
Tak to wygląda, oczywiście w nawiasach klamrowych można dodawać kolejne warunki, najlepiej jakbyś sam to poprobował bo nie ma nic lepszego nic praktyka.
Skrypt leczący:
Korzystając z informacji, które do tej pory zdobyłeś spróbuj stworzyć własny skrypt leczący, jeśli masz z tym trudności przeczytaj dalszą częsc poradnika.
Zrobie teraz takie tłumaczenie skrypta na język polski żebyś wiedział dokładnie jak to działa
auto -:- powtarzaj co
200 -:- 200 milisekund
if -:- jeśli
&hppc -:- procent życia
<= -:- mniej lub równe
80 -:- 80
&& -:- i
&mp -:- mana
> -:- więcej niż
160 -:- 160
Powtarzaj co 200 milisekund jeśli jest 80 lub mniej procent życia i więcej niż 160 many
To tyle w tej częscie, wkrótce kolejna częśc.